Obok kategorii dochodów bieżących i majątkowych istnieje kategoria dochodów własnych. Określane tak są dochody, które powstają na poziomie lokalnym i pochodzą bezpośrednio od mieszkańców i osób prawnych funkcjonujących na obszarze danej gminy. Do dochodów własnych zalicza się min. dochody: podatku od osób fizycznych, podatku od nieruchomości, sprzedaży majątku, podatku cywilnoprawnego, podatku od osób prawnych. Miasto Stargard Szczeciński dysponuje dochodami własnymi, które kształtowały się w latach 2007-2014 następująco:

W obecnej kampanii wyborczej, jak w każdej zresztą, jednym z argumentów jest ilość środków wydatkowanych i/lub pozyskiwanych z Unii Europejskiej na inwestycje. Dane podaje się kwotowo lub w innej formie aby zobrazować skalę pozytywnych działań realizowanych w tym kierunku. Ja chcę dołożyć trochę od siebie.

Jednym ze źródeł finansowania inwestycji są dochody majątkowe. Należą do nich pozyskane dotacje (nie tylko z Unii ale z rezerw ministerialnych czy od innych samorządów), dochody ze sprzedaży majątku miasta (np. nieruchomości), oraz z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

Od 1 września 2014 r. funkcjonuje na terenie miasta karta dużej rodziny, która obejmuje min.: rodziny posiadające 3 lub więcej dzieci (samotni rodzice też). Jako zainteresowany posiadający kartę chciałbym podzielić się z wami swoimi odczuciami na temat „wspierania” dużych rodzin w Stargardzie.

Na sesji wrześniowej radni powiatowi przyjęli uchwałę o zrzeczeniu się przez panią Annę Skierkowską mandatu radnej ze względu na objęcie funkcji dyrektora w SP WZOZ w Stargardzie Szczecińskim.

W związku z tym zmieniono również skład Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Stargardzkiego.

Kolejną przyjętą uchwałą jest przyjęcie informacji o przebiegu wykonania planu finansowego Samodzielnego Wielospecjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Stargardzie Szczecińskim. Przychody planowane SP WZOZ w roku 2014 to 44 757 409 zł i do 30 czerwca 2014 r. wykonano je w 46,25% to jest 19 130 001 zł w ramach działalności podstawowej. Najgorzej idzie w zakresie świadczeń zdrowotnych dotyczących Ambulatoryjnej opieki specjalistycznej gdzie wykonano jedynie 2 413 713 zł z planowanych 6 347 696 zł. Pozostałe istotne pozycje przychodów zrealizowano w ponad 45%. W każdym ZOZ jest „pod planem”.

Na sesji w dniu 27 maja 2014 r.[1] przyjęto Plan zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego dla Stargardu Szczecińskiego oraz gmin, z którymi zawarte zostały porozumienia międzygminne w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego. Dokument ten kosztował 49 500,00 zł[2] i wynika z wymogów ustawy o transporcie drogowym. Ma on 111 stron i został przygotowany przez firmę zewnętrzną. Znajdziemy w nim informacje statystyczne dotyczące miasta Stargard Szczeciński, analizę sytuacji dotyczącej transportu publicznego oraz gdzie na mapie Polski leży Stargard Szczeciński. Z dokumentu wynika, iż MZK ma do dyspozycji 34 autobusy w tym 24 autobusy niskopodłogowe. Średni wiek taboru to 14,3 lata. Najstarszy jeżdżący autobus liczy sobie 22 lata.W Stargardzie zarejestrowanych jest 43 516 samochodów. Na stronie 31 znajdziemy mapkę pokazującą drogi na terenie miasta w podziale na zarządzających: krajowe (GDDKiA), wojewódzkie (UMarszałkowiski), powiatowe (Starostwo), miejskie (UMiasta). Stronę dalej mamy mapę powiatu z w/w podziałem. Są tam również informacje o ruchu na drogach krajowych i wojewódzkich. Np. Na odcinku krajowej 10 (Szczecin-Motaniec) mamy ruch pojazdów wielkości 17 817 poj./dobę a na odcinku (Motaniec-Lipnik). 13 787 poj./dobę. Na terenie miasta na krajowej 20 gęstość ruchu to 11 571 poj./dobę a na wojewódzkiej 106 ruch to 13 298 poj./dobę. Średnia wartość natężenia ruchu dla dróg krajowych to 6 892 poj./dobę a dla wojewódzkich 2 358 poj./dobę. W przypadku drogi krajowej Szczecin-Motaniec wychodzi, że co 5 sekund jedzie tam jakiś samochód. Natężenie ruchu na tych odcinkach jest znacznie powyżej średniej dla województwa zachodniopomorskiego.